Semester 4 - DONE!!!!!

Saya Ita | 2:29 PM |

Disampaikan oleh Saya Ita

As'salammualaikum...

wwwwwaaaaaaaaaaaaaaaaa.....lamanya tak update blog nie..tak terkira dah berapa bulan..tapi yang pasti,jari jemari ini terakhir sakali telah bermain di keyboard laptop khas untuk blog adalah masa sem 3..huuuuuuuu!!!! kenangan pahit masa sem tiga adalah paper Financial accounting II... Menangis darah je tak jawab paper tu..balik je rumah terus call mak sambil menangis2....
siapa yang pandai account tu untung la...ita nie.... huuuuuuuuuu...sedih.....

dan alhamdulillah...sem 4 nie dijalani dengan sangat baik dan sibuk....sibuk dengan tugasan..sibuk dengan tugasan..dan sibuk dengan tugasan....dan hari ini merupakan paper terakhir untuk sem 4....paper tadi untuk subjek Proses Pembuatan (Manufacturing Process).. alhamdulillah sekali lagi..walaupun ade part2 tak tau pe nak jawap,tapi ita buat je...KBKK...hehehe...

sekarang ni hanya berdoa dan bertawakal semoga diberikan yang terbaik.... apapun hasilnya akan datang itulah usaha selama nie..jika ALLAH izin hasilnya sangat baik, alhamdulillah..jika sebaliknya,alhamdulillah juga tapi kena usaha lebih lagi..hidup nie kan satu proses untuk belajar..dan kita akan terus belajar hingga detik nafas yang terakhir..

setiap orang ada tahap kepandaian dan kebolehan masing-masing..jangan berkecil hati jika kita lihat sahabat-sahabat kita lebih pandai dari kita..kita pasti ada kelebihan sendiri..tapi kita belum temui..sebab tu kita kena terus belajar...belajar dan belajar...dan belajar lagi...

tak ada guna nak cemburu dengan hasil pencapaian orang lain..yang kita dibolehkan hanyalah menjadikan kejayaan orang lain sebagai pembakar semangat untuk menjadi lebih baik...

tinggal satu sem je lagi...lepas tu praktikal..subhanallah...cepatnya masa berlalu..rasa macam baru semalam masuk sebagai pelajar sem 1..hari nie dah habis sem 4...semoga ALLAH permudahkan sem 5 dan masa praktikal nanti...dan dipermudahkan seterusnya...in shaa ALLAH amin....

aaaaa...housemate pulak,sampai je rumah terus layan movie...ada yang sambung tido..nak 'balas dendam' la tu..selamat 'balas dendam' la ye wahai housemate ku..
ita pun nak sambung tido...tapi tak jadi..nak fikir barang apa nak bawa balik Sabah,,,yeeeeeaaaayyyy!!!!!!
BALIK......!!!!!! JUMPA MAK AYAH..... TITEW RINDU LAAAAAA...!!!!!!

KELANTAN,TITEW KELIK SINI TI HUJUNG BULAN 6...MESTI TITEW RINDU KAT AWOK..hehehe...

KELANTAN DAN SABAH...dua negeri yang ada dalam hati ku...
^_^







MASIH ADAKAH AKU UNTUK ESOK HARI?

Saya Ita | 10:43 PM |

Disampaikan oleh Saya Ita

Terdetik di fikiran untuk melakukan sebenar benar taubat kepada Allah S.W.T....
 Tetapi diri sentiasa terbelenggu dengan hawa nafsu.....
terbelenggu dengan kemewahan dunia yang semata mata sehingga bisa membuatkan aku untuk melupakan "Siapa Penciptaku"Astagfirullahal'azim.....Sungguh dasyat kenikmatan dunia sehingga mampu melupakan kehidupan yang kekal abadi iaitu " Akhirat".....

Kekadang aku tersentap mangapa aku boleh berbuat sedemikian.....?????
itulah sifat menusia yang kekadang lupa...tidak mengendahkan syariat dan terburu oleh hawa nafsunya sendiri....Adakah kita pernah berfikir untuk apa Allah S.W.T. ciptakan kita di dunia ini??????
Allah S.W.T hidupkan kita pada hari ini kerna Dia ( Maha Pencipta) amat menyayangi kita dengan memberi masa kepada kita untuk bertaubat iaitu membersihkan diri kita daripada sifat sifat keji kepada yang lebih baik....Tetapi adakah kita manfaatkan peluang yang di berikan itu??????????

Kita bangga kepada maksiat yang di lakukan tetapi maksiat itu tidak mendatangkan kebaikan pun kepada kita untuk di akhirat malahan ia menjadi "saham yang utama untuk neraka Allah S.W.T" Nauzubillahiminzalik...


Duhai sahabat tidak lupa untuk diri ini....memang membersihkan diri itu iaitu "Taubat" amat berat dilaksanakan jika kita tidak memasangkan niat kerana Allah S.W.T..TETAPI cuba fikir dan tanya kepada diri adakah kita akan ada untuk esok hari??????
jika kita pergi dahulu sebelum membersihkan diri,bagaimanakah keadaan kita di saat itu untuk menghadap Allah Azza Wa Jalla???? Wallahualam.....Hanya Allah yang Maha Mengetahui  keadaan kita di saat itu.....kan..
jadi jom sama sama kita lakukan muhasabah diri........




TENTANG PENULIS
Nama Pena beliau adalah Umairah. Kini beliau menjadi seorang mahasiswi di salah sebuah IPTS di Kelantan.



Nak Kerja Sambilan?

Saya Ita | 1:33 PM |

Disampaikan oleh Saya Ita


AS'SALAMMUALAIKUM


Anda nak mencari kerja sambilan yang boleh di lakukan di rumah?
Anda kemungkinan ada kemahiran untuk menjadi online freelancer.
Pelajari cara bagaimana untuk bekerja sebagai online freelancer di rumah secara sambilan.
Sila layari laman di bawah untuk maklumat lanjut:

==> KLIK SINI

atau anda boleh klik pada banner di bawah











Terima Kasih



Label :

KERJA KOSONG

KERJA DARI RUMAH

KERJA SAMBILAN

JAWATAN KOSONG






Nak Belajar Kerja Di Rumah?

Saya Ita | 1:25 PM |

Disampaikan oleh Saya Ita

As'salammualaikum...

Ingin belajar cara bekerja di rumah sebagai online freelancer dengan pendapatan lumayan?
Bekerja dalam bidang Data Entry, Admin Support, Translator, Typist & banyak lagi...
Sila layari laman di bawah untuk maklumat lanjut:

==> KLIK SINI

atau anda boleh klik pada banner di bawah...




Label :

KERJA KOSONG

KERJA DARI RUMAH

KERJA SAMBILAN

JAWATAN KOSONG





Terima kasih




Teguran Itu Menyedarkan Aku

Saya Ita | 2:10 PM |

Disampaikan oleh Saya Ita

As'salammualaikum...

Ya Allah...lamanya ita tinggalkan blog ita ni.. ita biarkan ia dipenuhi sawang di mana-mana..
maafkan ita juga kepada rakan2 blogger yang dah tinggalkan jejak di blog ini tapi ita tak balas kunjungan anda..
bukan maksud tak nak membalas..keinginan nak membalas kunjungan itu ada..tapi masa tak mengizinkan ita untuk berbuat demikian..dengan tugasan yang banyak, kelas, dan aktiviti-aktiviti di kolej...

sekarang nie kami tengah 'final exam', dan kelmarin paper Financial Accounting II..
subhannalah...kejadian yang tak pernah ita duga selama nie telah terjadi masa menjawab kertas tu...apa yang ita belajar selama nie kosong sekosong-kosongnya di otak ita..ita buka je kertas soalan, ita terus blank..
dengan segala macam doa ita baca semoga dibukakan jalan dan dipermudahkan.. kita merancang, ALLAH juga merancang, tapi perancangan DIA lah yang lebih baik.. Alhamdulillah Allah hanya izin ita menjawab 1 setengah soalan dari 4 soalan... pada masa itu baru ita sedar,mungkin ini teguran secara langsung dari ALLAH kepada ita atas kesalahan atau dosa ita yang dah lepas yang ita sedar ataupun tidak..
keluar dari dewan peperiksaan, hanya istigfar dan juga air mata yang mampu keluar..

Sungguh ini adalah pengalaman baru untuk ita, sekaligus perkara yang membuatkan ita belajar.. bahawa tidak setiap masa kita akan berada di atas..kadang kala kita perlu merasa di bawah barulah kita dapat merasa kesusahan dan pengorbanan yang sebenar sebelum mengenal erti kejayaan...

dalam kehidupan ni juga mungkin kita pernah menyakitkan hati sesiapa atau menyakitkan hati orang, mungkin di situ juga DIA ingin tegur... mungkin kita tak pernah ikhlas dengan sesuatu yang kita lakukan atau ada insan yang tidak ikhlas dengan apa yang kita lakukan..  sebab itu kita sentiasa di minta untuk muhasabah diri..

'KITA BUKAN KALAH, CUMA BELUM MENANG..INI ADALAH PELAJARAN UNTUK KITA MENJADI LEBIH BAIK....SABAR'

Itu di antara kata-kata seorang sahabat ita...mungkin juga ALLAH nak uji kita dengan kesusahan sebelum ALLAH beri kita kejayaan..siapa tahu kan...kerana tak ada yang mustahil jika ALLAH berkehendak.. dan kita kena selalu ingat bahawa tak ada sesuatu yang sia-sia ALLAH berikan kepada kita meski ia sebuah ujian... kerana

UJIAN ITU TANDA ALLAH SWT SAYANG KEPADA KITA..

sebab tu kita di uji..kalau ALLAH tak sayang, DIA akan biarkan kita hidup dalam kelekaan..dalam kealpaan..dalam kelalaian... nauzubillah....


Apa yang ita ceritakan ni
bukanlah untuk menarik perhatian atau juga menagih simpati..jauh sekali mengadu selain daripada ALLAH..ita hanya nak berkongsi..semoga apa yang dah jadi kepada ita nie dapat menjadi pengajaran kepada insan lain... in sha ALLAH..

Jagalah hubungan dengan ALLAH..dan dengan sesama manusia..

sama-sama kita muhasabah dan perbaiki diri...
in sha ALLAH amin...






blogr.my
 

Kisah Masa Lampau